
Vanliga frågor & avtal
Här kan du finna svaren på de vanligaste frågorna och vilka avtal vi har
Vanliga frågor
Q: Är utbildningarna CSN berättigad?
A: Nej, det går inte att få CSN till dessa utbildning.
Q: Kan jag arbeta medan jag läser era distansutbildningar?
A: Ja, utbildningarna är helt på distans och du kan arbeta vidare om ditt liv tillåter det i övrigt.
Q: Hur går jag tillväga med betalningen?
A: Betalningen sker till Örtdevans firma via Pg 784717-1. Faktura kommer ett par veckor innan anmälningsstopp alternativt kursstart. Det finns 3 olika betalningsalternativ, dessa finner du under fliken prislista.
Q: Vad händer om jag missar ett zoomtillfälle?
A: Varje zoomtillfälle kommer finnas inspelat och tillgängligt så länge utbildningen är aktuell så missar du ett tillfälle kan du gå tillbaka och titta och lyssna vad som sagts.
Q: Går det bra att betala månadsvis?
A: Ja, om du väljer att köpa varje kurs för sig då går det bra att betala månadsvis. Vill du delbetala hela utbildningen är delbetalning med lägst belopp alternativet 5, varannan månad. Mer information om betalningsalternativ finner du under
fliken prislista.
Q: Kan jag hoppa av utbildningen under utbildningens gång om mina förutsättningar ändras om jag valt att delbetala utbildningen?
A: Nej, oavsett vilket betalningsalternativ du valt är kontraktet fortfarande bindande. För att avbryta studierna behövs läkarintyg eller likvärdigt.
Avtal
Anmälan är bindande för hela utbildningen.
Vid enstaka kurser sker anmälan senast 2 veckor innan kursstart.
Avbokningsregler: Vi har mjukat upp SAUFs (Sveriges auktoriserade utbildningsföretag) standardregler för avbokning av öppen kurs. Detta innebär att din anmälan är bindande så snart du har fått en bekräftelse skickad till dig. Vid avbokning 14-8 dagar före kursstart debiteras 50% av kursavgiften. Vid avbokning och icke-deltagande utan avbokning 7-0 dagar före kursstart debiteras 100% av kursavgiften. Du kan sända en ersättare efter samråd med oss.